wydanie cyfrowe

Starocie na torach. Program Luxtorpeda nie może się rozpędzić

711251_big_photo_image_photo_image
Do 2029 r. spółka ma dostać od państwa 19,5 mld zł / fot. Lech Gawuc/Reporter
PKP Intercity udało się dotąd zmodernizować tylko 200 z 700 wagonów przewidzianych do remontu na lata 2016–2023. Przewoźnik ratuje się, pożyczając tabor za granicą
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapowiedział właśnie, że w 2023 r. 80 proc. taboru spółki PKP Intercity będą stanowiły pojazdy nowe lub zmodernizowane. Tym samym przypomniał założenia strategii przewoźnika na lata 2016–2023, którą zaktualizowano dwa lata temu, zwiększając jednocześnie jej wartość z 2,5 do 7 mld zł. Jak jednak sprawdziliśmy, proces odmładzania taboru łapie zadyszkę. Remonty w poślizgu Strategia zakłada m.in., że do 2023 r. zostanie zmodernizowanych 700 wagonów. Jak...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.