Starocie na torach. Program Luxtorpeda nie może się rozpędzić
transport
Do 2029 r. spółka ma dostać od państwa 19,5 mld zł
PKP Intercity udało się dotąd zmodernizować tylko 200 z 700 wagonów przewidzianych do remontu na lata 2016–2023. Przewoźnik ratuje się, pożyczając tabor za granicą
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapowiedział właśnie, że w 2023 r. 80 proc. taboru spółki PKP Intercity będą stanowiły pojazdy nowe lub zmodernizowane. Tym samym przypomniał założenia strategii przewoźnika na lata 2016–2023, którą zaktualizowano dwa lata temu, zwiększając jednocześnie jej wartość z 2,5 do 7 mld zł. Jak jednak sprawdziliśmy, proces odmładzania taboru łapie zadyszkę.
Remonty w poślizgu
Strategia zakłada m.in., że do 2023 r. zostanie zmodernizowanych 700 wagonów. Jak...
Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?