Awarie KSeF. Ministerstwo wyjaśnia, jak ma się zachować sprzedawca
vat
Jeżeli awaria zostanie ogłoszona w BIP oraz oprogramowaniu interfejsowym, to podatnik będzie musiał dosłać do KSeF wystawioną fakturę w ciągu siedmiu dni roboczych od dnia zakończenia usterki. Jeżeli komunikat o awarii zostanie zamieszczony w środkach społecznego przekazu (np. radiu, prasie, telewizji, internecie), to podatnik wystawi fakturę w postaci papierowej lub elektronicznie i nie będzie musiał jej dosłać do systemu
Tak zwana awaria całkowita została przewidziana na wypadek zaistnienia nadzwyczajnych sytuacji związanych z zagrożeniem geopolitycznym kraju lub jego infrastruktury – wyjaśniło Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na pytania DGP. Pytania zadaliśmy w związku z dwiema wątpliwościami.
Tryby offline
Przypomnijmy, że w ustawie o VAT zostały przewidziane trzy takie tryby:
tryb offline24 (art. 106nda ustawy), który według Podręcznika KSeF 2.0 będzie można stosować „bez ograniczeń”, choć został...
Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?

