wydanie cyfrowe

Awarie KSeF. Ministerstwo wyjaśnia, jak ma się zachować sprzedawca

Jeżeli awaria zostanie ogłoszona w BIP oraz oprogramowaniu interfejsowym, to podatnik będzie musiał dosłać do KSeF wystawioną fakturę w ciągu siedmiu dni roboczych od dnia zakończenia usterki. Jeżeli komunikat o awarii zostanie zamieszczony w środkach społecznego przekazu (np. radiu, prasie, telewizji, internecie), to podatnik wystawi fakturę w postaci papierowej lub elektronicznie i nie będzie musiał jej dosłać do systemu
Tak zwana awaria całkowita została przewidziana na wypadek zaistnienia nadzwyczajnych sytuacji związanych z zagrożeniem geopolitycznym kraju lub jego infrastruktury – wyjaśniło Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na pytania DGP. Pytania zadaliśmy w związku z dwiema wątpliwościami. Tryby offline Przypomnijmy, że w ustawie o VAT zostały przewidziane trzy takie tryby: tryb offline24 (art. 106nda ustawy), który według Podręcznika KSeF 2.0 będzie można stosować „bez ograniczeń”, choć został...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.